Templates by BIGtheme NET

About the author

Related Articles

14 Comments

  1. 1

    reza

    faghat begam aliiiiiiiiiiiiiiii mamnon

    Reply
    1. 1.1

      محمدعلی نجارخدابخش

      لطف دارید.

      Reply
  2. 2

    alizero

    ببخشید من از xna اطلاعاتی ندارم. با خودش بازی می سازن یا انجینی می سازن که بشه باهاش بازی ساخت؟
    ممنون

    Reply
  3. 3

    محمدعلی نجارخدابخش

    با خودش ساخت بازی های کوچیک امکان پذیره ولی برای بازی های بزرگ حد اقل باید یک لول ادیتوری براش بسازند.

    Reply
    1. 3.1

      alizero

      یعنی با خود xna لول ادیتور می سازند؟

      Reply
      1. 3.1.1

        محمدعلی نجارخدابخش

        با خودش نه. با C# یا یه چیز دیگه. باخودش هم میشه اما اصولی خیلی نیست اما شدنیه و تاحالا انجام شده

  4. 4

    bermuda

    با سلام

    دوست عزیز می خواستم بدانم می شود الگوریتم های quadtree و ROAM و BSP را در محیط HLSL نوشت ؟ البته می دانم که می شود الگوریتم رندر tarrian را در HLSL پیاده سازی کرد. همان طور که می دانید بهتر است بار پردازشی این الگوریتم ها به جای CPU به GPU وارد شود.
    من در حال نوشتن قوانین فیزیک رانندگی در #C هستم. اگر میتوانید در مورد این مشکل کمکی کنید یک email بزنید.
    با تشکر

    Reply
    1. 4.1

      محمدعلی نجارخدابخش

      راستش من اینایی رو که گفتی کار نکردم.
      اما در کل کار سنگین با C# خوب نیست. همینجوری کند هست. بهتره چنین کار هایی با C++ انجام بشه

      Reply
    2. 4.2

      ایمان گلکار

      سلام
      ضمن اینکه کلا بحث های سطح پائین تر اینجا مطرح نمیشه و ما برنامه نویسی موتورهای بازی رو عموما دنبال می کنیم باید خدمتتون عرض کنم که تا جایی که من می دونم بهتره الگوریتم های تشخیص برخورد و CPU Limitedها رو روی همون CPU اجرا کنیم و اجازه بدیم پردازش های تصاویر روی GPU صورت بگیره.( با توجه به اینکه کلا زبان های گروه C روی CPU خیلی سرعت بالاتری هنگام اجرا نسبت به GPU دارند.)

      همونطور که احتمالا توی شبکه دیدین، هیچ گونه آموزشی در زمینه شیدرنویسی و برنامه نویسی های سطوح نزدیک تر وجود نداره و خیلی ممنون میشیم اگه اطلاعاتتون رو در این زمینه با علاقه مندان به اشتراک بگذارین.

      موفق باشید

      Reply
  5. 5

    گیمر

    سلام میدونم دیگه xna رو گذاشتین کنار ولی ۲ تا چیز میخام اگه توضیح بدی ممنون میشم
    ۱ _ چجوری میتونم بگم مثلا وقتی اسپیس زدیم یه ابجکت از قبل ساخته شده پهلوی بازیکن ساخته شه فقط ساختن رو بلد نیستم
    ۲-چجوری میتونم جاذبه تعریف کنم

    Reply
  6. 6

    bermuda

    دوست گرامی
    با سلام. شما دو سوال پرسیدید و من سه پاسخ به شما می دهم.
    ۱ -در مورد سوال اول باید از ترکیب دو تکنیک model attachment و input handling استفاده کنیم. البته عجله نکنید توضیح خواهم داد.
    ۲ -در مورد سوال دوم باید از قوانین سه گانه ی نیوتون استفاده کنید. البته من یک راه حل بهتر و دقیق تر پیشنهاد می کنم. همان طور که می دانید سازمان ناسا در پروژه های خود به ویزه پرتاب موشک ابتدا از شبیه سازی رایانه ای استفاده می کند. آقای گرانت پالمر یکی از برنامه نویسان با تجربه ی شرکت ELORT است. این شرکت یک کمپانی مشاوره ی مهندسی است که تحت قرار داد با مرکز تحقیقات ناسا فعالیت می کند. آقای پالمر در زمینه ی برنامه نویسی شبیه سازی دینامیک مایعات، ترمودینامیک و گازهای خروجی از نازل سفینه های فضایی فعالیت می کنند. . ایشان در کتاب Technical Java: Developing Scientific and Engineering Applications خود الگوریتم runge-kutta برای حل معادلات دیفرانسیل را پیشنهاد داده اند. خب این الگوریتم چه ربطی به سوال شما دارد. شما برای شبیه سازی اثر جاذبه می توانید از قوانین نیوتون به شکل معمولی استفاده کنید. ولی آقای پالمر آمده و به جای استفاده ی مستقیم از فرمول h = 1/2 * a * t ^ 2 + v0 * t + h0 این فرمول را به شکل دیفرانسیلی نوشته به این ترتیب: h = 1/2 * (d^2h/dt^2)* t ^ 2 + (dh0/dt) * t + h0 و سپس این فرمول را به وسیله ی الگوریتم fourth order runge-kutta حل کرده اند. آقایان رانگ و کوتا دو ریاضی دان آلمانی بودند که این راه حل را برای حل دقیق معادلات دیفرانسیل حداکثر تا مرتبه ی چهار پیشنهاد کرده اند. البته خود ناسا دیگر از این متد استفاده نمی کند بلکه از یک متد بسیار دقیق تر استفاده میکند.
    دوست عزیز من این نوشته را در تاریخ ۱ بهمن ساعت ۷ صبح می نویسم. من خودم دانشجوی ترم ۵ کارشناسی نرم افزار هستم و در ۵ و ۶ بهمن دو امتحان دشوار مدارهای منطقی پیشرفته و الکترونیک دیجیتال دارم. من از شما تقاضا می کنم اگر عجله ندارید به من فرصت دهید بلافاصله بعد از اتمام امتحانات در ۶ بهمن و حداکثر تا ۱۸ بهمن دو دمو برای شما در XNA 4.0 آماده می کنم و هر دو مشکل model attachment و gravitional effect را حل خواهیم کرد.
    در پایان باید عرض کنم که ما XNA را کنار نگذاشته ایم. ما فعلا در حال آماده سازی موتور یک شیبه ساز پرواز در XNA هستیم. این شبیه ساز چیزی مثل بازی acecombat است. البته فاز مطالعاتی اولیه تمام شده است و وارد فاز عملیاتی شده ایم. به یاری خداوند تمام تلاشمان را می کنیم که این پروژه را برای هفته ی پژوهش سال آینده آماده کنیم. فعلا در حال نوشتن رندرگر محیط هستیم. یادتان هست قبلا در مورد پیاده سازی terrain در HLSL سوال پرسیدم. خوب خوشبختانه توانستیم به کمک خداوند الگوریتم GPU Geoclipmapping را در HLSL پیاده سازی کنیم. سریع بگم که کار این الگوریتم مدیریت جزئیات در محیط های بیرونی outdoor environment است. پس یک الگوریتم از نوع level of detail است. کار ساخت patch ها را در custom content processor انجام داده ایم و خوشبختانه precompile هستند. تمام سعی مان را می کنیم حداکثر تا بعد از عید یک دمو از رندر کوهستان آماده کنیم و ویدیوی چند دقیقه ای برای دانلود قرار دهیم. البته یک پروژه ی ناقص به اسم احتمالا the road نیز در دست ساخت است. هدف از ساخت این بازی تولید بازی شبیه gran turismo است. البته هر دوی این پروژه ها opensource هستند ولی فقط برای دانشگاه خودمان.
    ضمنا در پایان از تمامی علاقه مندانی که می خواهند برنامه نویسی گرافیکی یاد بگیرند اکیدا پیشنهاد می کنم به جای سر و کله زدن با XNA اول کتاب interactive computer graphics : a top-down approach with shader-based opengl
    را دقیق مطالعه کنند. با تشکر م.ا

    Reply
    1. 6.1

      ایمان گلکار

      با سلام و تشکر فراوان بابت پاسخ کاملتون. خیلی خوشحال میشیم از اطلاعات کم نظیرتون در شبکه بیشتر استفاده کنیم چرا که در این زمینه علاقه مندان خاصی وجود دارند که دسترسی به منابع براشون نسبت به مباحث عمومی تر سخت تر هست.
      برای پروژه تون هم بسیار خوشحالم که به نتیجه رسیدین انشاءالله برای معرفی خروجی کارتون و توضیحاتش می تونید از شبکه استفاده کنید.

      موفق و پیروز باشید

      Reply
  7. 7

    مهدی بشیری نژاد

    سلام
    فایلهای آموزشی دانلود نمی شن و با پیام not found مواجه می شم

    Reply
  8. 8

    Aram

    سلام روی لینک کلیک میکنم با بیغامpage not found مواجه میشم لطفا بررسی کنید

    Reply

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شبکه آموزش گرافیک رایانه ای، 1391 - 1394

سایت در حال به روز رسانی می باشد