Templates by BIGtheme NET

About the author

ایمان گلکار

Thesis Assistance Writing کارشناس ارشد تجارت الکترونیکی از دانشگاه اصفهان. از سال 1385 بازی سازی و کار گرافیک رو با دلفی شروع کرده. از سال 1390 فیلم سازی و جلوه های ویژه هم کار می کنه.

Related Articles

29 Comments

  1. 1

    imans77

    ایول خیلی باحال بود !
    ما منتظرش هستیم …
    اون پاها رو با چه نرم افزاری ساخته بودید ؟
    یا اینکه پاهای واقعی بود !؟!؟!؟ :):):):):)

    Reply
    1. 1.1
  2. 2

    علی اکبر

    Phd Thesis Linguistics عالی بود 😀 تو بهترینی ایمان 😉
    میگم الان جنگ بین کجا با کجا بود 😮 ?
    پاگنده ها ضد فضاییا ؟
    فضاییا علیه آدم های تفنگ پلاستیکی بدست =)) !!!؟
    کونگ فو کارا ضد فضاییا 😀 ??
    یا همشون ۱ کینه قدیمی با هم دارن ما خبر نداریم :D?

    Reply
    1. 2.1

      ایمان گلکار

      مرسی
      همین حرفارو میزنی که شب ناخودآگاه تو سایت بن میشی دیگه :دی

      Reply
  3. 3

    AHTEAM

    سینماتیک خوبی داشت ، جالب بود

    Reply
  4. 4

    سعید بهمنی

    Essay Writer Account سلام آقا ایمان
    این آموزش رو دیدم..می خواستم بگم اون موقعی که تیر به سر اون شخص برخورد می کنه و کله اش می ترکه خیلی خوب کار شده اگه میشه آموزش این رو بگذارید ..موفق باشید

    Reply
    1. 4.1

      ایمان گلکار

      سلام جناب بهمنی. ممنون
      چشم انشاالله قسمت هایی که دوستان اشاره میکنید رو یکی یکی در موردش صحبت خواهیم کرد.

      Reply
  5. 5

    mami mir 5

    خیلی عالی بود.مرسی.

    Reply
  6. 6

    امیر

    سلام کار خوبی شده بود واقعا آفرین گفت به شما

    ولی بعضی چیز ها خوب کار نشده بود اونجا کله آدمه میترکه لباس ش هم خونی کنید بهتر میشه ؟!!!!

    ولی در کل خوب بود

    Reply
    1. 6.1

      ایمان گلکار

      سلام. مرسی
      بله مطمئنا هرچقدر که بیشتر به جزئیات توجه بشه نتیجه بهتری به دست میاد، ضمن اینکه در موارد این چنینی خیلی راحت تر و به صرفه تر هست که از جلوه های میدانی به جای جلوه های ویژه سینمایی استفاده بشه، یعنی لباس بازیگر برای صحنه مربوطه رنگی باشه، ولی خب …

      Reply
  7. 7

    امیر عباس

    به نام خدا.
    من امیر عباسم(دانشجوی دانشگاه صدا وسیما رشته هنر های دیجیتال).
    کم وبیش به سایتتون یه سرکی می کشم.چند تا نکته کاری رو می خوام به عنوان یه ایرانی بهتون هدیه بدم امیدوارم خوشتون بیاد.
    نکته اول:در مبحث فیلمنامه نویسی خیلی دارید درام وکلاسیک کار می کنیدو لازم برای خلق صحنه های اکشن وبه قول معروف هالیوودی از متد های فیلمنامه نویسی اکشن که تلفیقی از تکنیک و ایده هستش استفاده کنید.به یاد داشته باشیدتکنیک می تونه به فیلمنامه جهت بده پس لازمه که با مباحث اصولی وپایه ای جلوه های ویژه آشنا بشید ومباحث اونو درک کنید.بگذریم…! پروژه رو خام رندر نکنید یعنی افکت های تصویری هالیوودی رو فراموش نکنید برای این کار می تونید از پلاگین buillt lookاستفاده کنید.
    نکته دوم: کارهای شما کلیشه ای هستش البته ببخشید که رک حرف میزنم.سعی کنید ازایده ها وتکنیک های جدید استفاده کنید.
    سوم:یکی از نقاط قابل نقد کاراتون بازیگراتون هستن.سعی کنید رو ژست اکشن بازیگراتون ولباساشون بیشتر که کم هستش، خیلی زیاد کار کنید…
    بازم خدا روشکر عرصه رو فعال نگه داشتید.
    چهارم:چرا همیشه کارهای سو رئال انجام می دید.یه کار رئال اما اکشن به نظرم بهتر جواب می ده.
    شاید چند روز دیگه بازم یه سری به سایتتون زدم ازتون می خوام غافل گیرم کنید.
    اگه اطلاعات بیشتری تو مباحث جلوه های ویژه خواستیدبرام ایمیل بزنید. خوشحال می شم بتونم کمک کنم.

    Reply
    1. 7.1

      ایمان گلکار

      سلام امیرعباس عزیز، خیلی خیلی ممنونم از وقتی که گذاشتین و راهکارهایی که ارائه کردین.
      در مورد فیلم نامه نویسی باید بگم که من اصلا هیچ گونه مطالعه ای نداشتم و فیلم های کوتاهی هم که تا حالا کار کردم در راستای جلوه های ویژه بوده، یعنی برای پیاده سازی جلوه های مدنظرم، یه داستان ساده هم بهش اضافه کردم که در واقع برعکس حالتی هست که باید اتفاق بیوفته و جلوه های ویژه در خدمت داستان باشه.
      در مورد رندر پروژه ها (مخصوصا این تریلر) اصلا کار به Art Directing و مسائل مربوط نرسیده و نهایتا برای ارائه کار یه تم رنگی به صورت سلیقه ای روی کارها قرار گرفتند. با پلاگین Bullet Look هم آشنایی دارم هرچند Templateهای زیادی رو ارائه می کنه ولی در آخر ایده ارتباط تصویر با مخاطب باید روش کار بشه و حق کاملا باشماست.
      در مورد رئال بودن کارها هم با شما موافقم ولی همونطور که گفتم هدف داستان نبوده توی این کارها و مطمئنا اگر داستان هایی خوبی ارائه بشه جلوه های ویژه رئال رو میپسندم.

      در آخر بازهم از شما تشکر می کنم. انشاءالله که بتونیم از دانشتون در شبکه بیشتر بهره ببریم.
      موفق و پیروز باشید

      Reply
  8. 8

    امیرعباس

    به نام خدا.
    سلام ایمان جان.
    بابا دمتون گرم فکر نمی کردم به این زودی جواب کامنت هارو بدید.خداروشکر. معلومه بچه هایی فعالی هستید.
    ببین ایمان جان اون موارد کلیدی که به یه پروژه خواه آموزشی یا کاری اعتبار می ده زیاد نیست و همین یه حسنه که یه پروژه آماتور رو در قالب یه پروژ حرفه ای به قول معروف قالب کنه. یکی از اون موارد مهم همون مبحثی هستش که بهش اشاره کردی منظورم کارگردان هنری یا(Art Directing) هستش که از ملزومات تهیه یه پروژه به حساب میاد.اگه اجازه بهم بدی یه کم بیشتر توضیح بدم…
    ببین وظیفه کارگردان هنری نظارت هنری یا(Supervising Design) بر همه مراحل تولید پروژه هستش.الان فیلم جدید رستاخیز داره تهیه میشه که جلوه های ویژه اونو یه گروه خارجی ویه گروه ایرانی در دست گرفتند که گروه ایرانی به سرپرستی امیر وکامران سحر خیزفعالیت می کنه.ببین وجود یه کارگردان هنری خیلی لازمه.خیلی خیلی…کارگردان هنری جفت جدایی ناپذیر سرپرست جلوه های ویژه هستش. جالبه بدونی کاری که امیر سحر خیز می کنه ومسئولیتی که تواین فیلم داره از کارگردان مهمتره چرا که ایده اون و طرز تفکرش رو فیلمنامه نویسی که هیچ رو حرکت دوربین ها تاثیر میذاره. مسئولیت امیر سرپرست جلوه های ویژه هستش.حالا فکرشو بکن صحنه های هنری با ادغام صحنه های اکشن احساسی چه تاثیر تو مخاطب ومسیر تولید فیلم میذاره. بحثو جمع کنم کارگردان هنری میتونه سرپرست جلوه های ویژه باشه ولی سرپرست جلوه های ویژه نمی تونه کارگردان هنری باشه چرا؟
    چون کارگردان هنری باید بامباحث اولیه جلوه های ویژه آشنا باشه.حالا ببین سرپرست جلوه های ویژه که این همه تاثیر داره رو فیلم ،دیگه کارگردان هنری چه اندازه می تونه تاثیر گذار باشه…
    یه نکته دیگه این که تخصص های مهم در مباحث جلوه های ویژه یا Post Production
    در عین پیچیدگی خیلی ساده هستن اما زیرکانه .وظیفه یه کارگردان هنری که ایرانی ها اونو فراموش کردن پیدا کردن همین راهها به کمک سرپرست جلوه های ویژه هستش.
    بهت پیشنهاد می کنم اگه آماتور هم کار می کنید اما اصولی کارکنید. تاثیرش در دراز مدت شگفت انگیزه.
    الان متاسفانه در دانشگاه صدا وسیما کاگردان هنری رشته مجزا نداره ودر قالب هنر های دیجیتال در گرایش انیمیشن دیجیتال وکارگردانی انیمیشن تدریس میشه که این یه ضعفه .بگذریم…
    یه فیلم برات معرفی می کنم حتما ببینش یه ایرانی ساخته کوتاه اما جالبه آقای بهروز باقری .اسمش c4 هستش

    Reply
    1. 8.1

      ایمان گلکار

      سلام. ممنون از توضیحات تکمیلیت امیرعباس جان. کاملا صحبت شما درست و بجاست و اتفاقا نکته ای که اشاره کردین یکی از دغدغه های خود من هست یعنی کم رنگ بودن نقش کارگردان هنری و عدم اشنایی با وظایفش در کارهایی که انجام میدیم، در همین راستا هم خیلی وقته که آموزش هایی آماده کردم ولی هنوز فرصت نشده که آپلود کنم، انشاالله به زودی این کار رو انجام خواهم داد. ولی دلیل اینکه چرا توی این کار اصلا رنگ آبی دیده نمیشه همون چیزی هست که قبلا هم گفتم.
      در مورد نحوه ی کار کردن هم حق با شما هست. اگر قرار باشه فعالیتم رو بعنوان فیلم ساز ادامه بدم باید مطالعاتم رو در این زمینه افزایش بدم.
      بازم تشکر می کنم از اطلاعاتتون.

      Reply
  9. 9

    سعید بهمنی

    سلام ایمان جان
    میخواستم یک نقد بزنم به آقای امیر عباس و امثال اونها در صدا سیما خوب شما آیا تا حالا تونستید یک فیلم درست و حسابی با جلوه های ویژه درست کنید که اومدین اینجا این چیزها رو می گویید ..آقای ایمان گلکار عزیز که با یک دوربین ساده و امکانات بسیار کم تلاششو داره برا پیشرفت این صنت می کنه که در مقابل امکانات شما صفر هست اگه به امکانات و محدودیتها توجه می کردید هیچ وقت این حرفا رو نمی زدید در ضمن آقای با سواد که ادعای هالیوودتون میشه این پلاگینی که نام بردی یک چیز پیش پا افتاده هست ..اگر می خواهید کاراتون در حد هالیوود باشه برید پلاگین های fume efecs..after burn..real flow..mass effecs..ray fire..krakoa..البته اگه سواد یاد گرفتنشو دارید ..کلام آخرم اینه که بساید یک بار همه دستمون رو بدیم به همدیگر تا این صنعت پیشرفت کنه.این کشور به آقا ایمان و امثال این آدمهای با سواد نیاز داره که وسعت دیدشون بالاتر از امکاناتشون هست..با تشکر

    Reply
    1. 9.1

      ایمان گلکار

      سلام جناب بهمنی عزیز.
      خیلی ممنون از دیدی که به کارهای انجام شده دارید، لطف دارین.
      به هر حال هدف از نمونه کارهایی که قرار داده میشه استفاده از نظرات، دیدگاهها و تجربیات افراد مختلف هست و اگر صحبتی هم میشه با دید انتقاد سازنده بهش نگاه می کنیم.
      خیلی بهتر میشه اگه همه ی دوستان نمونه کارهای انجام داده شده شون رو به اشتراک بگذارند نه فقط بنده.
      موفق باشید

      Reply
  10. 10

    امیر عباس

    به نام خدا.
    سلام
    مشکل من با آنان نیست که مخالف من فکر می کنند مشکل من با کسانی هست که اصلا فکر نمی کنند…
    قابل توجه آقایانی که صدا وسیما را متهم به کم کاری می کنندبه چند تا نکته خوب دقت کنند…صداو سیما جمهوری اسلامی ایران مقام اول مباحث گرافیک بصری تبلیغات بازرگانی خصوصی رو در خاورمیانه داره که یکی از تولید کنندگان این تبلیغات شرکت سروش هستش که اکثرکارکنانش فارغ التحصیلان دانشکده صداوسیما رشته گرافیک وانیمیشن دیجیتال هستن.دوم شما که اصلا با ارکان صدا وسیما آشنایی ندارید خواهش می کنم در مورد تولیداتش نظر ندید.صداسیما یک نهاد خصوصی با نظارت بخش دولتی هستش که بیشتر کارهاش سفارشی به این کارگردان و اون کارگردانه.
    بعدش بردن چند تا اسم از نرم افزار های گرافیکی خواه پلاگین باشن یا غیره هیچی رو ثابت نمی کنه دوستای خوب من.فراموش نکنید خیلی از پلاگینها ونرمافزار های گرافیکی قبل از همه گیر شدن تو کشور اول تو مرکز تحقیقات صداسیما بررسی واستفاده میشه. بعدشم هدف من از نقل اون مطالب فقط وفقط پیشرفت بوده نه چیز دیگه ای. خوب بگذریم یه شوخی ما همیشه با دوستامون می کنیم والانم به آقای بهمنی البته بااجازشون انجام می دیم واونم اینه که اگه خیلی تند برید به مسئول سیالات گروهمون می گم تو real Flow غرقتون کنه. بازم بگذریم …
    بعدشم انسان باید متناسب با سطح اطلاعاتی وتحقیقاتی خودش صحبت کنه تا خدای نکرده یه موقع …آره این طوریاست…
    بنده هیچ وقت ادعای سواد نکرده ونمی کنم صرفامطالب اندک اما مفیدی رو برای گوشزد کردن به تیم آقای گلکار گفتم که ان شاالله موثر واقع بشه.
    ونکته آخر
    چو…که تو وقتی نشناسی هردم من به این …بی محلی ساخته ام

    ببخشید شوخی بود…یاعلی اکبر امام حسین(علیه السلام)

    Reply
  11. 11

    سعید بهمنی

    دوباره سلام آقای عباسی
    ببخشید تند رفتم دلم از دست کسایی که تو صدا سیما هیچ کمکی برا پیشرفت این مملکت نمی کنند خون بود سر شما خالی کردم من تمام قد معذرت می خواهم از شما فقط اگه میشه بگید چطوری میشه وارد صدا سیما شد ممنون می شوم یا ایمیلتون رو به ایمیل من بفرستید چند تا سوال در مورد این ازتون دارم ایمیل من هم هست animate,sa69@yahoo.com..ممنون میشوم اگه جواب سوالامو بدید..با تشکر

    Reply
    1. 11.1

      sdt7

      خب عزیز من برو صدا وسیمای استانتون دیگه.
      ولی کم احتمال میدم بهتون کمک کنن یا فیلمتونو انتخاب کنن.
      از ما گفتن(خودتو الاف نکن)

      Reply
  12. 12

    امیر عباس

    به نام خدا.
    سلام.
    خواهش می کنم آقا سعید عزیزلازم نیست معذرت خواهی کنید.این حرفا چیه؟.
    صداوسیما ۲دانشگاه داره یکی دانشکده فنی صداوسیما یکی هم مرکز علمی کاربردی رسانه ملی.دانشکده فقط از طریق کنکور سراسری ومرکز رسانه از طریق اطلاعیه ها مختلف در زمان های مختلف وبا انجام مصاحبه دانشجو میگیره.
    الانم با اضافه شدن ۱۴ شبکه جدید به شدت با کمبود نیرو مواجه هستش وداره یه دانشگاه دولتی دیگه راه اندازی می کنه البته در آینده…
    ان شاالله موفق باشین .یاعلی اکبر امام حسین(علیه السلام)

    Reply
    1. 12.1

      ایمان گلکار

      ممنون. انشاالله اگر خبری در این زمینه شد، بگین که برای علاقه مندان اطلاع رسانی کنیم.

      Reply
  13. 13

    علی اکبر

    انجمن داره وا 😐 😀
    بعد میاد زورش به من میرسه من رو بن میکنه 😐

    Reply
    1. 13.1

      ایمان گلکار

      علی اکبر جان من کسی رو بن نکردم، مشکل از جای دیگه بوده.
      ضمنا بحث های این چنینی باعث افزایش اطلاعات بازدید کنندگان میشه.

      Reply
      1. 13.1.1

        علی اکبر

        باشه ایمان منم تورو دوست دارم 😀
        اگه ۱ وقتی هم بن کردی آنتی بن میارم 😀
        میگم ایمان چرا آموزش nuke نمیسازی فکر میکنم nuke بهتر ازافتر باشه !!!

  14. 14

    علی

    سلام دوست عزیز . کارت بیسته .
    من فایل mov دود و آتیش رو بذای میخوام یه عکس ساختمون رو آتیش بزنم . تازه واردم . میخوام شروع کنم ولی متاسفانه هر کاری یک فایلی داره .
    ممنون میشم . منتظرم

    Reply
    1. 14.1

      ایمان گلکار

      سلام ممنون.
      نیاز دارین که مجموعه ای از این کلیپ ها برای کارهای مختلفتون تهیه کنید. می تونید از مجموعه action essentials 2 استفاده کنید :
      http://cgnet.ir/action-essentials-2/

      Reply
  15. 15

    sdt7

    ایمان جان اگه میشه آموزش ساخت اون صحنه ای که سر مرده میترکه رو بزاری چون هم زیبا بود و هم طرفداران آموزشش زیادن.
    با تشکر

    Reply

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شبکه آموزش گرافیک رایانه ای، 1391 - 1394

سایت در حال به روز رسانی می باشد رد کردن