Templates by BIGtheme NET

ساخت اسلحه برای بازی در مایا

به نام خدا
سلام . اول از همه به خاطر اینکه مدتی نبودم عذرخواهی می کنم . اما حالا با یک آموزش کامل برگشتم .
فرقی نمیکنه که چه بازی در چه سبکی ساخته بشه ، به هر حال گرافیک یکی از ارکان بازی محسوب میشه . ساخت گرافیک سه بعدی امروزه چرخه متفاوتی نسبت به سالهای پیش پیدا کرده و به اصطلاح نسل جدید شده .
دیگه ساخت مدل و تکسچرش در نرم افزار سه بعدی برای اینکه مدل به اندازه کافی زیبا به نظر برسه کافی نیست و باید از روش های جدید استفاده کرد که هم باعث زیباتر شدن میشه و هم تعداد پلی گون ها رو کاهش میده .
در این دوره ( course ) آموزشی شما رو با نحوه ساخت یک مدل برای استفاده در بازی آشنا می کنم . برای اینکار ساخت یک اسلحه رو در نظر گرفتم که در اکثر بازی ها یک نیازه و مورد درخواست هم بوده .
من ابتدا مدل اسلحه رو با پلی بالا (highpoly ) میسازم . نکات زیادی در هنگام مدلسازی highpoly وجود داره که در این آموزش ها شما رو با اونها آشنا می کنم .
هدف اصلی در این مرحله توپولوژی و اینه که به شما اهمیت قرار گیری خطوط مش (edgeflow) رو نشون بدم و با بعضی تکنیک ها که در هنگام مدل سازی ، با در نظر گرفتن این نکته که قراره از مدل highpoly برای ساخت نرمال مپ استفاده بشه ، مانند مش های جدا ( flying geometry ) آشنا کنم .
من مدلسازی رو با استفاده از مایا انجام دادم ولی با توجه به این نکته که فقط از ابزار ابتدائی ( که در همه نرم افزارهای سه بعدی مشترک هستن ) استفاده می کنم ، میشه این کارها رو در هر نرم افزاری انجام داد .

ساخت اسلحه colt

ساخت اسلحه colt

ساخت اسلحه colt

 

در ادامه من مش رو با اسفاده از zbrush تکسچردهی می کنم . به این کار polypaint گفته میشه که امروزه دیگه روش معمول ساخت تکسچر به حساب میاد . در ضمن اینکه این مرحله رو میشه با استفاده از هر نرم افزار با این قابلیت انجام داد . نرم افزارهایی مثل texture mari , bodypaint , mudbox و یا حتی خود مایا .
در مرحله آخر من با استفاده از نرم افزار topogun ، مش کم پلی ( lowpoly) رو روی مش اصلی میسازم . در این مرحله شما علاوه بر اینکه با نرم افزار topogun آشنا میشید ، با انجام یک پروژه عملی با این نرم افزار کاملا روش کار رو یاد می گیرید . در ادامه مرحه bake کردن جسم highpoly روی جسم lowpoly رو انجام میدم . در نهایت مپ ها رو با استفاده از photoshop نهایی می کنم و برای استفاده در انجین یونیتی آماده می کنم و نتیجه رو در این انجین به شما نشون میدم .

( نکته : من مدل یک colt رو انجام دادم چون اسلحه های رگباری از پارتهای زیادی تشکیل شدن و تعداد پارت ها خیلی میشد و مناسب قرار گیری توی سایت نبود ولی به هر حال روش یکیه و میشه همین روش رو برای ساخت اسلحه های بزرگتر هم تعمیم داد )

آموزش مدل کردن highpoly :

قسمت اول : آماده سازی نرم افزار

قسمت دوم : ساخت توپولوژی قسمت اصلی اسلحه

قسمت سوم : اتمام مدلسازی تمام قسمت های اصلی

قسمت چهارم : ایجاد حفره ها در بدنه اسلحه

قسمت پنجم : آخرین آماده سازی قبل از عمق دادن

قسمت ششم : عمق دادن به مش و تکمیل آنها

قسمت هفتم : ایجاد جزئیات بزرگ

قسمت هشتم : ایجاد ماشه ، چکانه و نشانه روها

قسمت نهم : اضافه کردن edge loop ها و آماده سازی برای smooth

قسمت دهم : ایجاد آخرین جزئیات در مدل

قسمت : یازدهم ( پایان مدل سازی highpoly ) : انجام mirror برای کامل کردن مش

 

آموزش ساخت تکسچر با استفاده از روش polypaint :

قسمت اول : آماده سازی مش و انتقال به زیبراش

قسمت دوم ( پایان بخش تکسچردهی ) : نقاشی کردن تکسچر روی مدل

دانلود با لینک مستقیم دانلود عکس استفاده شده در آموزش

ادامه دارد …

شبکه آموزش گرافیک رایانه ای، 1391 - 1394

سایت در حال به روز رسانی می باشد